Informacja o otrzymanym dofinansowanaia do usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Sokołów Małopolski w 2023 roku

Z 9k= 2Q==

Gmina Sokołów Małopolski informuje, że wykonała zadanie pn.: "Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Sokołów Małopolski w 2023 roku" dzięki wsparciu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie. W ramach jego realizacji z terenu gminy usunięto wyroby zawierające azbest w ilości 212,600 Mg.


Całkowity koszt zadania wyniósł – 78 985,15 zł
dotacja NFOŚiGW – 59 238,86 zł
dotacja WFOŚiGW w Rzeszowie – 7 898,52 zł
środki własne Gminy Sokołów Małopolski – 11 847,77 zł


Burmistrz Gminy i Miasta
    Sokołów Małopolski
    Andrzej Ożóg

Informacja dotycząca wyrobów zawierających azbest

Zgodnie z uchwałą nr XLV/492/2018 Rady Miejskiej w Sokołowie Małopolskim z dnia 4 września 2018 r., zmienioną uchwałą nr IX/94/2019 Rady Miejskiej w Sokołowie Małopolskim z dnia 6 sierpnia 2019 r., a także uchwałą nr XXXIX/472/2022 Rady Miejskiej w Sokołowie Małopolskim z dnia 28 kwietnia 2022 r. osoby zainteresowane otrzymaniem dotacji celowej na zadanie inwestycyjne związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest tj. transportu i utylizacji wyrobów zawierających azbest, składowanych na posesjach i znajdujących się na nieruchomościach niezajętych na prowadzenie działalności gospodarczej.
          Zgodnie z Regulaminem, dotację celową mogą uzyskać Wnioskodawcy, którzy posiadają tytuł prawny do nieruchomości na terenie Gminy Sokołów Młp., na których znajdują się budynki mieszkalne lub gospodarcze pokryte azbestem lub budynki, z których zdemontowano azbest i złożono na tej nieruchomości.

  1. Wnioskodawca zobowiązani są do przygotowania wyrobów zawierających azbest do załadunku, tj.:
    - w przypadku płyt eternitowych: do ułożenia we własnym zakresie na paletach, na wysokości nie wyższej niż 1,30 m oraz do ich zafoliowania,
    - w przypadku innych wyrobów w sposób uzgodniony z Gminą.
  2. Dotacje udzielane są jednorazowo na podstawie umowy zawartej przed realizacją zadań dotyczących transportu i utylizacji materiałów zawierających azbest składowanych na posesjach, maksymalnie do 3 000,00 zł w okresie jednego roku.
  3. W celu zawarcia umowy o udzielenie dotacji Wnioskodawca zobowiązany jest złożyć pisemny wniosek. Wnioski należy składać do 5 września każdego roku.
  4. Wnioski nierozpatrzone w danym roku kalendarzowym, ze względu na wyczerpanie zaplanowanych środków finansowych w budżecie Gminy, będą rozpatrywane sukcesywnie w latach kolejnych, pod warunkiem zabezpieczenia środków finansowych na ten cel w budżecie.
  5. Wnioski złożone po terminie w przypadku wolnych środków finansowych mogą zostać rozpatrzone po decyzji dotującego.

Wykonawca prac polegających na zabezpieczeniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest z miejsca, obiektu, urządzenia budowlanego lub instalacji przemysłowej, a także z terenu prac obowiązany jest do zgłoszenia zamiaru przeprowadzenia tych prac właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy w terminie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac.

Pliki do pobrania

Obowiązek sporządzania informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania

Informujemy, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz.U.2011.8.31) na właścicielu, zarządcy bądź użytkowniku nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest ciąży obowiązek sporządzenia informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania. Informację sporządza właściciel, zarządca lub użytkownik w dwóch egzemplarzach:

  • osoby fizyczne nie będące przedsiębiorcami przedkładają informację prezydentowi miasta,
  • podmioty prawne, przedsiębiorcy przedkładają informację bezpośrednio marszałkowi województwa. Drugi egzemplarz należy przechować przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji. Uaktualnioną informację należy składać corocznie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy.

Formularz inwentaryzacyjny można pobrać TUTAJ.
Oceny stopnia pilności należy dokonać zgodnie z oceną stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest.

Pliki do pobrania

Zapisano